Przejdź do menu głównego Przejdź do menu dodatkowego Przejdź do treści Mapa serwisu

Powiat Wodzisławski Powiat Wodzisławski Kompendium wiedzy na temat praw konsumenta - Powiat Wodzisławski

Kompendium wiedzy na temat praw konsumenta

Na naszej stronie internetowej znajduje się kompendium wiedzy na temat praw konsumenta. Przypominamy też, że w zakresie praw konsumenckich pomocy udziela Powiatowy Rzecznik Konsumenta. Wizytę w jego biurze można zarezerwować online.

grafika przedstawiająca kobiecie dłonie, które trzymają koszyk na zakupy. W tle półki sklepowe z towarem spożywczym.

1 stycznia 2023 r. weszło w życie wiele ważnych dla konsumentów przepisów. Zmiany w polskim prawie (m.in. ustawie o prawach konsumenta, ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, ustawie o informowaniu o cenach towarów i usług, Kodeksie cywilnym) wynikają z implementacji trzech unijnych dyrektyw: Omnibus, Towarowej oraz Cyfrowej. Dodatkowo z inicjatywy Prezesa UOKiK wprowadzono regulacje, które mają ukrócić nieuczciwe praktyki na pokazach handlowych.

Aby ułatwić konsumentom odnalezienie się w gąszczu nowych przepisów, na stronie Biura Rzecznika Praw Konsumenckich (otwiera się w nowym oknie) można znaleźć zaktualizowane informacje dotyczące m.in. zmian w prawie konsumenckim, wzorów pism reklamacyjnych czy wzorów wniosków o udzielenie pomocy konsumenckiej. Znajdują się tam także m.in. poradniki konsumenckie oraz wykaz instytucji, które pomagają konsumentom.

Elektroniczna rezerwacja wizyt

Wizytę w biurze Rzecznika można zarezerwować elektronicznie. Aby zarezerwować wizytę, należy wejść na stronę: https://erezerwacje.powiatwodzislawski.pl/ (otwiera się w nowym oknie), wybrać odpowiedni rodzaj spraw, a następnie dzień i godzinę planowanej wizyty. Po wypełnieniu wymaganych pól i wybraniu przycisku „Rezerwuj” zostanie wysłany e-mail z potwierdzeniem rezerwacji. W 2022 r. liczba postępowań prowadzonych przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu Śl. wyniosła 178, a udzielonych porad – 1620.