Przejdź do menu głównego Przejdź do menu dodatkowego Przejdź do treści Mapa serwisu

Powiat Wodzisławski Powiat Wodzisławski Duże zainteresowanie paszportami w Wodzisławiu Śląskim - Powiat Wodzisławski

Duże zainteresowanie paszportami w Wodzisławiu Śląskim

W pierwszych dwóch miesiącach działalności funkcjonujący przy Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śl. punkt paszportowy przyjął ponad 1200 wniosków i wydał prawie 650 dokumentów.

Z usług Punktu korzystają nie tylko mieszkańcy powiatu wodzisławskiego, ale również sąsiednich, a nawet województwa opolskiego. Dużą grupę stanowią również Polacy mieszkający za granicą, którzy w Wodzisławiu Śl. postanowili ubiegać się o paszport. Jak podkreśla starosta Tadeusz Skatuła walka o ponowne uruchomienie w Wodzisławiu Śl. biura paszportowego miała sens i była krokiem we właściwym kierunku. – Potwierdzają to dane dotyczące ilości osób korzystających z naszego biura. Wiedzieliśmy to od początku, ale musieliśmy przekonać Pana Wojewodę Łukaszczyka. Na szczęście się udało. Osobiście jestem nieco zaskoczony i jednocześnie cieszę się, że z usług punktu korzystają także mieszkańcy nie tylko ościennych powiatów, ale również województwa opolskiego. Z drugiej strony przecież z Głubczyc czy Kietrza do Wodzisławia Śl. jest bliżej niż do Opola – podkreśla starosta .

Punkt paszportowy w Wodzisławiu Śl. jest terenową jednostką Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach. Zlokalizowany jest przy ulicy Pszowskiej 92a (budynek Powiatowego Centrum Konferencyjnego obok Wydziału Komunikacji i Transportu). Punkt prowadzi kompleksową obsługę paszportową, obejmującą zarówno możliwość złożenia wniosku o wydanie paszportu i paszportu tymczasowego, jak i odbiór gotowego dokumentu.
Klienci przyjmowani są w następujących godzinach:
•    poniedziałek, wtorek, środa: 7:30 – 15:30
•    czwartek: 7:30 – 17:00
•    piątek: 7:30 – 14:00

Przypomnijmy, że w wodzisławskim starostwie punkt odbierający wnioski paszportowe funkcjonował od 2006 r. do końca marca 2013 r. Decyzją wojewody został on jednak zlikwidowany, mimo że koszty jego funkcjonowania pokrywało starostwo, a liczba składanych co roku wniosków była jedną z najwyższych w subregionie. Z decyzją o likwidacji punktu nie mógł się pogodzić starosta Tadeusz Skatuła, który zabiegał nie tylko o jego utrzymanie, ale też o przekształcenie w delegaturę, dzięki czemu mieszkańcy powiatu mogliby nie tylko składać w nim wnioski o wydanie paszportu, ale też odbierać gotowe dokumenty. Po kilku miesiącach negocjacji ze Śląskim Urzędem Wojewódzkim udało się doprowadzić do uruchomienia punktu na nowo.

Powiat z własnych środków pokrył koszty adaptacji pomieszczeń budynku centrum i przeznaczył na ten cel ok. 120 tys. zł. Pomieszczenia zostały wykonane zgodnie z wymogami Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego. Dla klientów zostały przygotowane trzy stanowiska obsługi oraz poczekalnia z kącikiem zabaw dla dzieci. Z usług punktu mogą korzystać także osoby niepełnosprawne, ponieważ budynek centrum konferencyjnego jest pozbawiony barier architektonicznych.