Z uwagi na stale pogarszającą się sytuację epidemiczną apelujemy do naszych klientów, aby dla własnego komfortu i bezpieczeństwa przed przybyciem wcześniej telefoniczne umówili się na konkretny dzień i godzinę. Dotyczy to zwłaszcza Wydziału Komunikacji i Transportu, Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej, Wydziału Geodezji oraz Wydziału Gospodarki Nieruchomościami.
Z powodu pogorszenia sytuacji epidemicznej w kraju i regionie apelujemy, aby jeżeli to możliwe – dla własnego bezpieczeństwa powstrzymać się przed osobistymi wizytami w urzędach. Przypominamy, że zdecydowaną większość spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu, tj. elektronicznie (niezbędne jest posiadanie podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego; ten ostatni można wyrobić w wielu bankach – wykaz banków dostępny jest TUTAJ) czy korespondencyjnie. Zachęcamy do załatwiania spraw, korzystając z ePUAP (link) (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej) lub platformy PEUP – PRZEJDŹ (link).
Jeśli jednak osobista wizyta w urzędzie jest niezbędna, warto pamiętać o kilku zasadach. Dla bezpieczeństwa własnego i innych:
Przed przybyciem należy wcześniej umówić się telefonicznie na konkretny dzień i godzinę. To nie tylko oszczędność czasu, ale też działanie poprawiające bezpieczeństwo. Klienci umówieni są obsługiwani w pierwszej kolejności, dzięki czemu nie muszą stać w kolejce. Aby się umówić, wystarczy na stronie starostwa odnaleźć numer telefonu do właściwego wydziału i zadzwonić. Klienci wcześniej nie umówieni będą przyjmowani tylko w przypadku wolnych miejsc.
Prosimy o cierpliwość w przypadku trudności w dodzwonieniu się bezpośrednio do niektórych wydziałów. Prosimy wtedy o kontakt do kancelarii. Spis telefonów do wydziałów obsługujących mieszkańców dostępny jest TUTAJ.
W sprawach nie wymagających indywidualnej rozmowy z urzędnikiem (po umówieniu) prosimy o pozostawianie dokumentacji w urnach lub Punktach Obsługi Klientów w kancelariach Starostwa.
Poniżej podajemy numery telefonów do wydziałów prowadzących bezpośrednią obsługę mieszkańców:
Starostwo ul. Bogumińska 2:
- Kancelaria (Wydział Organizacyjno-Administracyjny): tel. 32 453 97 10;
- Sekretariat Starosty: 32 453 97 13;
- Sekretariat wicestarosty: 32 453 97 16;
- Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej: tel. 32 453 97 23
– Obsługa Miasta Wodzisław Śl.:
Maria Juraszek tel. 32 453 97 23
Ewa Bartecka tel. 32 453 97 23 (wybierz 1)
Dorota Kopacka tel. 32 453 97 23 (wybierz 1)
– Obsługa Gminy Mszana:
Agnieszka Dziobkowska tel. 32 453 97 23 (wybierz 3)
– Obsługa Gminy Gorzyce:
Ewa Smołka-Koszorz tel. 32 453 97 23 (wybierz 4)
Joanna Etmańska tel. 032 453 97 23 (wybierz 4)
Dorota Kopacka tel. 32 453 97 23 (wybierz 1)
– Obsługa Miasta Rydułtowy:
Aleksandra Hołusza tel. 32 453 97 23 (wybierz 2)
– Obsługa Miasta Radlin, Gminy Lubomia i Miasta Pszów:
Bożena Syrek tel. 32 453 97 23 (wybierz 6)
Patrycja Penkała tel. 32 453 97 23 (wybierz 6)
– Obsługa Gminy Godów i Gminy Marklowice:
Iwona Banaś-Szczepaniuk tel. 32 453 97 23 (wybierz 5)
Monika Wróblewska tel. 32 453 97 23 (wybierz 5)
– Pomoc administracyjna:
Michaela Grzenia tel. 32 453 97 23 (wybierz 7); - Wydział Gospodarki Nieruchomościami: tel. 32 453 97 57, 32 453 97 40, 32 453 97 58;
- Wydział Rady i Zarządu: tel. 32 453 97 77;
Starostwo ul. Pszowska 92a:
- Wydział Komunikacji i Transportu: 32 412 09 00;
- Inspektor Ochrony Danych: 32 412 09 39;
- Wydział Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych: 32 412 09 30;
- Wydział Obywatelski Ochrony Informacji Niejawnych i Zarządzania Kryzysowego: 32 412 09 72;
- Wydział Oświaty: 32 453 99 66;
- Wydział Ochrony Środowiska: 32 412 09 54;
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów: 32 453 99 62 (ograniczona obsługa stacjonarna);
- Wydział Promocji, Kultury i Sportu: 32 412 09 61;
- Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej: 32 453 99 74;
- Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności: 32 412 09 67 (zawieszona obsługa Punktu Informacyjnego);
Starostwo ul. Mendego 3:
Wydział Geodezji/Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
- wydawanie map – tel. 32 453 97 83
- wydawanie wypisów i wyrysów ewidencji gruntów – tel. 32 453 97 67
- obsługa jednostek wykonawstwa geodezyjnego – tel. 32 453 97 75, fax. 32 453 97 72
- GEO-INFO Delta:https://systherm-info.pl/pliki/geo-info/Delta.html
- koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu – tel. 32 453 97 11
– logowanie do systemu i.Narady: https://sip.powiatwodzislawski.pl:8084
– logowanie do systemu i.Projektant: https://sip.powiatwodzislawski.pl:8083
Przypominamy ponadto, że w przypadku Wydziału Komunikacji i Transportu istnieje dodatkowo możliwość umówienia się na wizytę online (więcej na ten temat można dowiedzieć się TUTAJ).
Zasady obowiązujące w urzędzie:
- Przed wejściem do budynku urzędu należy założyć maseczkę oraz zdezynfekować ręce. Można posłużyć się własnym środkiem do dezynfekcji albo skorzystać z dostępnego przy wejściach.
- Na wizytę umówioną w urzędzie należy przyjść punktualnie (kilka minut przed umówioną godziną), aby nie powodować powstawania kolejek.
- W przypadku osób odwiedzających Starostwo przy ul. Bogumińskiej 2, prosimy w pierwszej kolejności o zgłoszenie się do kancelarii urzędu, a następnie o oczekiwanie w sali obsługi klientów (na parterze budynku).
- W przypadku klientów Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, który z dniem 2 sierpnia wznowi bezpośrednią obsługę mieszkańców – należy przybyć bezpośrednio na godzinę wskazaną w zaproszeniu na posiedzenie komisji.
- Do urzędu najlepiej przybyć samemu lub z jedną osobą towarzyszącą (opiekunem). Okres epidemii to naprawdę nie najlepszy czas na wizyty całych rodzin.
- W obsłudze klientów panuje zasada: jedna osoba przy jednym stanowisku obsługi. W celu uniknięcia kolejki najlepiej wcześniej umówić się telefonicznie.
- Prosimy o zachowanie bezpiecznego dystansu (2m) od innych osób.
- Czas spędzony w urzędzie należy ograniczyć do niezbędnego minimum, w tym celu najlepiej wcześniej przygotować wszystkie dokumenty albo listę pytań do urzędników.
- Prosimy o wyrozumiałość dla osób dezynfekujących kontuary, stoliki, klamki itp. Robimy to dla wspólnego bezpieczeństwa.
- Apelujemy o stosowanie się do poleceń pracowników urzędu w zakresie porządku, bezpieczeństwa i higieny.
Dziękujemy za stosowanie się do powyższych zasad.